Saturday, July 05, 2008

我不是陆地鱼


这些年,我总是不动声色的快乐悲伤着,
毕竟情绪还是很个人的东西。

最近,想很多、很多。
想要重新执笔写很多故事、想要回去穿梭无止境的创意空间、
想拍剧本写好已久的短片、想放很长很长的假去旅行。。。

这一年多以来,我像一尾离开水的鱼,来到陆地想变种。
然而,鱼还是鱼;我呼吸,但缺氧。

这一刻,我渴望一跃跳入深海;
如鱼得水,继续精彩。

6 Comments:

At 2:53 PM , Blogger 谷竖。町 said...

知道人鱼的故事吧......
因为心爱的人在陆地上,她满心渴望可以变成人,与他.....
但事与愿违,她只能绝望的想回到属于她的海洋。
....我还是想说,没到绝望的那刻都不放弃,因为回到海洋就很难再回到陆上。

 
At 8:53 AM , Blogger fishead said...

很喜欢你这篇文章

 
At 3:26 PM , Blogger ching said...

Looking at the photos you took, it tells millions of stories.

You're not alone, when you have stories to tell. It's just the timing, my friend.

Have faith in life and it'll never disppoint you.

Best wishes,
tang

 
At 9:23 PM , Anonymous Anonymous said...

你让我好好奇尼用什么相机 做么全部照片那样美的

 
At 10:59 PM , Blogger blustone said...

贞,我还是相信能上山,也可以下海;
所谓的不可能,不过是我们自己给自己的障碍。
谢谢你的心底话。

谢谢阿鱼的喜欢。

a-Tang, been a long time yaa!
Thanks for your encouragement, very much appreciated. To be honest, i've been "lost" for the past one year plus. Anyway, will be back on track very soon, i got to! How's life?
Once again, thanks for being there for me, cheers!

Belle,我岛上的照片用过好几款相机,包括Kodak、Lumix、Nikon D60等。
用心看东西,效果便会相对的提升,我相信这一套。
你好吗?

 
At 7:49 AM , Blogger 小莊 said...

我也常想"上岸"的, 但总是担心自己离开了多年的池塘(小小行业不敢说是海)会郁郁不得志而不敢有所行动.

不管将来怎样,你曾尝试"上岸"过,你是勇敢的!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home